Trafostanice PET® nevyžadují velkou nosnost komunikací a mostů
Úspora: úspora při přepravě a manipulaci jeřábem, efektivní plánování trasy bez objížděk, dostupnost stanovišť v odlehlých místech, mimo zpevněné komunikace apod.
Nosnost mostů, mostků a komunikací hraje při výstavbě kioskových trafostanic výraznou roli z logistického i ekonomického hlediska. Úhrnná hmotnost trafostanice a přepravujícího nákladního vozu dosahuje (dle typu trafostanice) desítek tun.
Zejména na komunikacích nižších tříd najdeme množství mostů, cestních úseků i nezpevněných komunikací, jejichž nosnost převozu těžších trafostanic brání.
Rozdělený skelet trafostanic PET® (nadzemní část a základová vana) významně snižuje hmotnost nejtěžšího přepravovaného kusu na cca 60 % hmotnosti celé trafostanice. Například u trafostanic PET® STANDARD 350d o půdorysu 3500 x 2600 mm je hmotnost nejtěžšího kusu (nadzemní skelet) pouhých 9 tun. Samostatným převozem jednotlivých dílů lze dosáhnout příznivé hmotnosti nákladního auta s trafostanicí zaručující dostupnost po běžných komunikacích i v nezpevněném terénu.
Dalším významným aspektem nízké hmotnosti je možnost využití levnějších a dostupnějších autojeřábů o nižší nosnosti.
Celková úspora při přepravě a pokládce trafostanic PET® může, díky oddělené základové vaně, dosahovat až vyšších desítek tisíc korun.
Příkladem je třeba trafostanice PET® STANDARD 350d Brožkův vrch u Nového Města na Moravě, která na stanoviště cestovala po lesních cestách - v zimě lyžařských běžeckých stopách.